impression cups sur cc

Forum traitant de la distribution ClarkConnect. ClarkConnect est une distribution Linux destiné à transformer un simple PC en un routeur/firewall avec certaines fonctions de serveur internet (Web,Mail,FTP....).

Modérateur: modos Ixus

Messagepar thoms5590 » 17 Fév 2004 18:08

bonjour desoler si un poste est deja donner a ce sujet mais je nai rien trouver pour une question simple j'ai installer cc sur un pc et je veux partager mon imprimante qui est une hp lazer 4 quand je suis la procedure si dessous ca ne marche pas je clique sur le lien de cups et il me donne pages indisponnible <BR> <BR> <BR>Step 1 <BR>Unfortunately, not all printers are compatible with Linux. First, find the driver information for your printer in the Linux Printing Database. If you see your particular driver in the list below, then there is a good chance your printer will work. <BR> <BR>Step 2 <BR>Connect your printer to your parallel port. <BR> <BR>Step 3 <BR>Start the Cups print server software (above). The software takes a few minutes to start the first time it runs -- the system is busy initializing the printer drivers. <BR> <BR>Step 4 <BR>Add your printer - Go Configure Printer! Make sure you can print a test page from the Cups web interface. <BR> <BR>Step 5 <BR>Cups will automatically add a printer share in Windows Network Neighborhood after you configure a new printer. However, you will need to restart the Samba service before it will appear. <BR> <BR> <BR>-------------------------------------------------------------------------------- <BR>avez vous une solution merci
thoms5590
Enseigne de vaisseau
Enseigne de vaisseau

Messagepar cgrivet » 18 Fév 2004 17:29

question bête sûrement, mais as-tu bien coché cups à l'installation ? (juste pour être sûr)
cgrivet
Major
Major

Messagepar thoms5590 » 19 Fév 2004 09:47

oui et quand je tape la commande setup il y est aussi
thoms5590
Enseigne de vaisseau
Enseigne de vaisseau

Retour vers ClarkConnect